Amikor az első hírek érkeztek arról, hogy a Magyar Posta tervezi leépíteni a vidéki, kistelepülési postahivatalait, elkezdtünk az aggódás mellett még reménykedni. Talán egy ilyen, jól működő, jelentős forgalmú posta nem kerül bezárásra. Aztán kijött a szabály, hogy a bezárási hullám az 1500 fő alatti településeket érinti, de a működtetést át lehet venni. Önkormányzatoknak, vállalkozóknak szólt a lehetőség, bizonyos támogatások mellett lehet vállalni a továbbműködtetést. Amikor tavaly májusban a posta partneri program keretében a nádasdi testület megismerhette ezeket a feltételeket, a képviselők elkezdtek osztani-szorozni, összevetni az önkormányzat anyagi lehetőségeit a várható költségekkel. A döntés akkor az lett, hogy ilyen feltételekkel nagyon nehezen menne. A szándék nyilvánvaló volt, a postahivatalra szükség van, a lakosság megszokta a helyben ügyintézést, próbáljuk valahogyan előteremteni a szükséges összegeket. A döntés a 2023 augusztus-i testületi ülésen akkor mégis az kellett legyen, hogy nem tudjuk vállalni. A mobilpostáról szóló hírek a környező településeken ugyan nem voltak rosszak, de itt helyben azért jó lett volna megtartani a hivatalt. Tudomásunk szerint helyi vállalkozótól is érkezett ajánlat, de döntés hónapokon át mégsem született.
Az idén június végén azután ismét jött a Nyugat-magyarországi Területi Igazgatóság megkeresése, de megváltozott, kedvezőbb feltételekkel. Az eredeti ajánlatban már az átvétel, elindulás is költségekkel járt volna, majd a hivatal épületének bérleti díja és a rezsiköltségek, az alkalmazott tovább-foglalkoztatásának költségei sem látszottak egyszerűnek. A mostani ajánlat eltekint az induló több százezres összegtől és a bérleti díj is alku tárgya lehet. Időközben felmerült az az ötlet, hogy a megvásárolni szándékozott, volt takarékszövetkezeti épületben működhetne akár a posta is, ekkor nem kellene bérleti díjjal, és külön rezsivel sem számolni. Júliusban rendkívüli ülésen tárgyalták a képviselők az új feltételeket és további jó hír volt az is, hogy a jelenlegi nádasdi alkalmazott is vállalná a folytatást. Így a testület megbízta a polgármestert a további tárgyalásokra és a szerződéskötésre.
A jelen állás szerint megvan a szerződés szeptember végi dátummal és szándékaink szerint 2025 január 1-től átvenné az önkormányzat a teljes üzemeltetést napi négy órás működéssel. A jelenlegi alkalmazott Némethné Déri Lívia, vállalná a nyitva-tartást, ami a következőképp alakulhatna: hétfőn, kedden, csütörtökön és péntek délelőtt 8-12 között, szerdán délután 13-17 közt a posta épületben.
-ML-